söndag, februari 04, 2007

En liten vink

Det här är riktigt spoooky, men jag gillar när livet/ödet/Gud ger mig sådana här sammanträffanden.

Jag satt igår och gjorde en sammanställning på vilken musik jag gillar. Jag skrev ner allt i en salig blandning. Jag har några riktiga favoriter, skivor som jag skulle rädda om det började brinna. Ibland lyssnar jag ofta på dem, ibland går det längre tid. Just den här favoriten börjar på V, vilket innebär att de står rätt så nära golvet i min cd-hylla, men de har ändå gått ganska mycket sista tiden. Jag pratar om belgiska Vaya Con Dios. Jag har två cd-skivor med dem, som jag köpte när cd började bli större än lp (som jag hade dem på tidigare).

Igår, i alla fall, hade jag dem framme. Jag undrade om de använder de stora och små bokstäver så här: Vaya Con Dios eller så här: Vaya con Dios eller något annat. Jag drog ut omslagen och läste Dani Kleins namn och allting. Svaret på bokstäverna fick jag inte - det stod med enbart versaler överallt naturligtvis.

Så kommer då sammanträffandet igår eftermiddag. Jag har varit och ätit på restaurang med en kompis, vi kommer ut, jag sätter på mig vantarna, vi stannar för att bestämma åt vilket håll vi ska gå. Då faller min blick på en affisch som talar om att Vaya Con Dios och Dani Klein kommer hit till Stockholm i april!

JA, jag kan ta en vink!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Man kan nästan tro att du har gått och blivit religiös på äldre dar...

Baba sa...

ÄLDRE dar?! I beg your pardon!

Anonym sa...

:-)

Tina sa...

Ja, ibland skrämmer man nästan sig själv! Hjärnan är en förunderlig sak...

Baba sa...

Ja, det är allt oftare så att jag ser saker som talar till mig så att jag nästan tittar över axeln och tror att någon planterat det där :)