tisdag, februari 13, 2007

Energitransfusion

Vad skulle kunna vara motsatsen till energitjuvar? Energigivare, energitankare eller bara energi helt enkelt?

Den senaste tiden och framför allt den senaste veckan har jag sovit ovanligt lite mot vad jag brukar. Ändå har jag inte märkt någon motsvarande nedgång i ork och energi. Nyckeln till det hela är förmodligen att de saker som tagit av min nattsömn istället givit mig ny energi på andra sätt. Mentalt, intellektuellt, socialt och emotionellt.

Det är salsan, där jag klivit över en tröskel och börjat våga mig ut med mina nyvunna kunskaper i socialdans och inte bara vid kurstillfällena. Genom salsan har jag också träffat många nya, positiva människor. Det är liksom inbyggt i dansen att det inte går att ha tråkigt.

Så har vi körsången som är så himla kul just nu. Jag vet inte om det är den aktuella repertoaren eller sammansättningen på kören eller min inställning. Något är det i alla fall och det känns mycket bra och kul.

På jobbet har jag fått ett uppsving efter en tung höst. Kanske är det betalning för stretandet, kanske min inställning igen. Vet faktiskt inte.

En ingrediens till finns och det är nya möten. I bloggland upptäcker jag likasinnade eller tänkvärda människor. Det är ju lite som att tjuvläsa andras dagböcker, så man tror att man lär känna folk och en del lär man faktiskt känna. På jobbet, i kören och genom salsan finns det andra nya favoriter. Ibland kan ju andra människor vara energitjuvar, men å andra sidan är det också hos andra människor jag tankar, hittar något nytt, lär mig nya sidor hos mig själv, speglar mig, får inspiration. Det är så himla häftigt när man tänker på det!

Jag vet inte exakt vad det är att befinna sig "i flow", men det måste vara det här!

PS. Det kan vara delvis Chi sans förtjänst också. :) DS.

5 kommentarer:

Morgondimma sa...

Klart det måste var energigivare

Baba sa...

Ja, visst låter det gott!

Prinsessmamman sa...

Enchinagard (eller -force - inte förkylningsgrejen utan den andra) ska också vara uppiggande har jag hört! Ska nog åka till hälsokosten snart. Kommer aldrig iväg bara...

Baba sa...

Jag håller mig till ChiSan och Blutsaft i uppiggningsdjungeln!

Anonym sa...

Vad kul med salsan! Kan du inte ha en kurs på nästa släktträff?
Farbrors fru på berget