fredag, juni 15, 2007

Väntan

Jag hade gärna spenderat eftermiddagen och kvällen mot en solig vägg. Istället har jag suttit drygt 4 timmar på S:t Eriks ögonakut...

Något sitter nämligen på mitt öga och skaver. Någon form av ärrbildning visade det sig. Jag vet inte vad den skulle komma sig av, men jag behövde få höra att den inte var farlig. Jag är ganska stingslig när det gäller mina ögon och nu när jag har fått kortisondroppar och ett utlovat återbesök så är jag lite lugnare.

4 timmar hemma i vardagsrummet är inte så mycket, men 4 timmar i ett syrefattigt väntrum där folk sitter och halvsover eller torkar sina rinnande, variga ögon är ganska mycket. Som tur var kunde min bästa kompis droppa förbi och ta ut mig på fika mellan sköterskan och läkaren. Vi skulle vara tillbaka om 45 minuter till en timma. Jag blev inropad efter 2 timmar...

Som alltid när jag sitter i ett väntrum fascineras jag av när sköterskorna kommer och ropar upp den som står på tur. Det här är några (hemmagjort) fonetiska utskrifter på vilka jag spenderade eftermiddagen med:

Ben Attatjili
Savanni Schoify
Kain Ustätt
Evan And Sigrid
Patito Josef

Jag räknade till minst 3 utrop där ingen reagerade och sköterskan fick gå tillbaka tomhänt!

Inga kommentarer: