onsdag, juni 27, 2007

Tack för att du väntar!

Jag skulle vilja ha ett snack med den som uppfann pausunderhållningen i alla former av telefonköer!

Inte nog med att pausmusiken brukar vara illa vald och ljudkvalitén usel. Det värsta hånet mot oss alla köare är att en inspelad röst har mage att säga "Tack för att du väntar." med jämna mellanrum och så brukar de hälla ytterligare salt i såren genom att meddela att man är på köplats 19 eller 48 eller något annat föga uppmuntrande. Det smartaste när man ringer till sin internetleverantör för att man inte kommer ut på nätet är att de tipsar om att man kan gå in på deras hemsida om man inte vill sitta i telefonkö...hallå!

Där finns en klar förbättringsmarknad!

4 kommentarer:

Prinsessmamman sa...

Ja, det har jag också tänkt på! Kunde man så skulle man liksom!!

Baba sa...

Och kommer ingen på nåt bättre kan de vara tysta och bara ha en vanlig uppringningstur. Då fattar man att det är kö. :)

Anonym sa...

Instämmer helt. Varför är det just bredbandsleverantörerna som är sämst i att vara kundvänliga? Kan det bero på att de växt alldeles för snabbt...
Mia
www.miatankar.webblogg.se

Baba sa...

Välkommen Mia!
Jag vet! Jag har en liten egen undersökning som går ut på att se vem som är trevligast i telefon- och mailservice. Denna lista toppas för närvarande av min banktjänstekvinna och skattemyndigheterna!!! :) I botten finner vi bland annnat Stockholms Lokaltrafik...