fredag, juni 01, 2007

Missuppfattad firre

Jag har sett ordet

TORNFISKSALLAD

en gång och jag trodde det var det roligaste i den kategorin. Idag såg jag

TONFISPASTA

och jag svär att jag skrattade högt hela sista biten hem så det var en kille som vände sig om längre fram på gatan. Jag ringde mamma och skrattade så jag inte kunde prata ordentligt. Snälla, säg att det är ett slarvfel och att de inte tror att det heter så. Jag hyser inget större hopp till den teorin, för skylten stod utanför ett fik som kursat tre gånger det senaste året. Jag skrattar fortfarande varje gång jag säger ordet inne i hjärnan. Trevlig helg!

4 kommentarer:

Kristin Jakobsson sa...

Haha!
Det påminner mig om ett kebabhak här i Malmö där de säljer falafelrulle som innehåller falafelkött... Jag ahr pratat om det här med någon rätt nyss, hoppas jag inte berättade om det på festen. haha

Baba sa...

Hm, vegetariskt kikärtskött! Mmm!

Anonym sa...

En kille på mitt förra jobb kallades för Tonfiskmannen. Körde med nån Christian Bale-bantning å lämmnade tomma burkar efter sig, som inte luktade så gott. Fast det har ju inget med felstavningen att göra.

"Falafel", det ser man dock många varianter på.

Baba sa...

Å, men då var han åtminstone miljönvän och sopsorterar...eller lämnade han dem tomma och odiskade? Huva!