söndag, juni 03, 2007

Tänk på ett tal

När jag är bjuden på bröllop är mitt största problem vanligtvis vad jag ska ha på mig som inte är svart (eller vitt - jag hoppas ju alltid att på nästa bröllop ska jag vara den enda som får bära den färgen). Den här gången är det redan klart.

Den här gången är det största problemet att det är vår ende bror som gifter sig och då känner sig systrarna tvungna att göra någonting i talväg. Hålla ett tal, sjunga en trudelutt, göra någonting kul! Det finns inget så pressande som att försöka prestera "någonting kul". Hur kan man vara stå-uppare eller komiker?! Och tro mig när jag säger att min bror är någonting-kul-typen, till skillnad från sentimental-typen. No pressure, brorsan är musiker och blivande svägerskan skådespelerska så det kommer nog inga begåvade människor på bröllopet...alls...

Jag är inte jättejätteoroad (än). Det är 27 dagar kvar, men taket börjar sänkas och väggarna rör sig mot mig och de är fyllda med taggar. Ingen panik! Han läser inte min blogg, vilket är tur, annars skulle jag inte kunna skriva om min ångest i min egen blogg! Men jag har tagit tjuren vid hornen och börjat på nån sorts utkast idag. Vi kan inte ha 3 syrror som är så nervösa så de är packade när det blir deras tur.

4 kommentarer:

Sabina sa...

Uuuuu va jobbig, känner mig inte alls avis, bläää. MEN det är kul att gå på bröllop och när ni har gjort eran thing så kommer du att ha jätte roligt säkert å det är ju för brorsan ju så du fixar det säkert:)

Lycka till...

Baba sa...

Tack! Jo, det blir säkert bra. Vi får hålla det kort och snärtigt!

Prinsessmamman sa...

Dela med dig av tipsen sen! Prinsesspappans bror gifter sig i september och vi känner också pressen!!

Baba sa...

Ja, fy, det är nästan så det förtar det roliga :)