tisdag, juni 19, 2007

Lånade storasyrror

Jag vill ingenting annat än att få gå på semester just nu, men ännu några dagar måste jag jobba.

Ikväll har jag träffat mina två "storasystrar". De är mina äldsta vänner. Jag har inga barndomsvänner eftersom vi flyttade en del när jag var liten. De här vännerna går i alla fall 20 år tillbaka och den ena har jag faktiskt sjungit ihop med i samma kör för längre sedan än så. Det var musikskolans kör och den var hur stor som helst när alla grupperna hade konsert tillsammans så det är inte så konstigt att jag inte visste vem hon var då. Det roliga med de här tjejerna är att vi har flyttat ungefär samtidigt. Ett tag bodde vi alla tre, eller åtminstone två av oss, samtidigt i Göteborg och nu bor alla här i Stockholm. Praktiskt!

Det är så skönt med de här gamla vännerna som man bara kan vara med. Man uppdaterar lite från gång till gång, men så mycket är känt och behöver inte förklaras. Tillfällena när vi kan komma loss på en gång alla tre är lätträknade, men idag gick det ju vägen.

Jag är trött och inte så samlad märker jag, men det var ungefär vad jag ville ha sagt. Alla systrar är bra. Kram på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, nog var du allt bra vimsig, när du skrev detta! Jag känner inte igen din svenska och din meningsbyggnad! Jullan

Baba sa...

Jag kände att det var så. Därav brasklappen! :)