tisdag, juni 12, 2007

4


I övermorgon fyller Busen redan 4 år och i vanlig ordning fattar man ingenting! Vart tog tiden vägen? Och hur var världen innan Busen fanns? Jag älskar verkligen mina syskonbarn så jag inte förstår hur egna kan smälla högre, men kan de det så har jag det bästa framför mig.

För att fira dagen rotade jag fram ett foto på mig på min egen 4-årsdag. Förutom det härliga 70-talsmöblemanget med mörkgrön sängmöbel och vackert påslakan slås jag av den totala avsaknaden av genustänk. Jag är iförd knallrosa pyjamas (heltäckande i augusti!) och uppvaktas som en liten prinsessa. Presenterna är en docka (Ida), en strykbräda till vilken jag vet att det hörde ett strykjärn med sladd och sugpropp så man kunde låtsas att kontakten satt i, en baby sitter, en babysele som verkar vara till min docka (fruktansvärt trollansiktefula pojkdocka med kissbar snopp) Nutte som jag fick året innan när min lillebror föddes. Dessutom får jag pixiböcker och byggklossar med bokstäver. Dessa presenter beror antingen på att mamma är lärare eller att jag visat intresse för läsning alternativt en kombination av de båda.

Undrar vad Busen får? Grattis från bus- och bajsmoster Baba!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha en sådan babysitter till dockorna hade jag oxå:)Funny...

Sabina

Baba sa...

Sånt är kul! Jag visade kort på mig med min Pippi Långstrump-docka för en kompis och hon hade en exakt likadan. Inte så konstigt, men nostalgikul :)

Anonym sa...

Men, imorgon fyller han ju inte... Det är väl ändå på torsdag, moster Baba?!

Baba sa...

Ja, det vet jag väl. Jag skulle bara se om du ver med...:) För många konstiga dagar här nu. Ska genast ändra...men kom ihåg det där jag sa med korrekturläsarfamiljen!

Anonym sa...

Men, förlåt då...