onsdag, juni 06, 2007

Music in my ears

Jag har medvetet jämkat för lite för att inte få kvarskatt. Detta tilltag lönade sig och igår gick en välbehövlig klumpsumma in på kontot. Jag ska lägga det mesta på kistbotten, men en sak ska jag införskaffa. En MP-3spelare. Jag blir bara inte klok på vilken. En iPod blir det nog, men ska jag ha en shuffle som jag garanterat lätt plockar med mig eller en 30GB där jag kan fixa med spellistor och köpa till en dockningsstation (har ingen riktig stereo)? Det finns ju 80 GB också, men vem fasiken behöver så mycket?!

Jag kommer att behöva vänja mig vid att bli en användare. Än så länge har jag svårt för att stänga ute omvärlden. Jag vill vara med och höra folk prata, fåglar sjunga och bilar tuta. Å andra sidan är det något speciellt att få musik rätt in i huvudet i stereo. Det är ett annat lyssnande än att ha radion på i bakgrunden. Allra bäst tycker jag att musik i hörlurar passar på tåg, faktiskt. Att susa fram med X2000 och se naturen svischa förbi och lyssna på Brahms på hög volym är nog det närmaste både meditation och tårar jag kommer.

Ja, jag måste ju inte bestämma mig idag...

2 kommentarer:

"A Peaceful Warrior" sa...

Jag kan som trogen iPod användare rekommendera dem å det allra varmaste. =) 30gig räcker jättelångt alla gånger. iTunes är dessutom supersmidigt och gratis att tanka ner för både mac och pc och synkar enkelt med din iPod. För mig så råder ingen tvekan om att iPod sopar mattan med konkurrenterna (helt objektivt haha). Nä men seriöst, om du kollar priser, låtutrymme, design, kompabilitet etc så märker du vad jag menar...
Fast det är klart...sist du lyssnade på mig så gick det ju åt pipsvängen, så glöm vad jag sagt.
;)

Baba sa...

Jag lyssnar alltid på kloka män. Det var ju inte ditt fel förra gången! :)