onsdag, april 11, 2007

Hälsa och tur i spel

Så...nu har min lilla dator varit på hälsocheck och det var väl tur det. Det var visst inte något med nätaggregatet som en av supportkillarna så bestämt hävdade utan det nya minnet som spökade. Det var inte kompatibelt. Nä, tack, det var inte jag heller!!! Ska man få äta upp att man är en självständig (ung tänkte jag skriva, men det beror allt på vad man jämför med) kvinna, som försöker fixa och greja lite själv?! Tydligen. Nu hoppas jag bara att det ska gå bra att reklamera minnet jag köpte och få ett som är kompatibelt. Observera att sammanlagt 4 av mina vänner och bekanta fått agera chaufförer åt denna krassliga lilla krabat, men nu har den fått se både Hägerstensåsen och Sickla.

Annars - och det är säkert för att allt annat kärvar - så går det utomordentligt bra på nummerplåtspaningsfronten! Igår tog jag 550 på förmiddagen. 551 och 552 stod på ett avstånd om mindre än 100 meter från varandra på kvällen. I morse såg jag 553 och 2 stycken 555:or, men de gilldes ju inte då. I eftermiddags på väg för att hämta datorn stod en 554 och visade fronten för mig. Då tänkte jag att jag aldrig skulle se en 555:a till idag...men det gjorde jag. Jag började uppspelt att berätta hela den här harangen för min kompis (den fjärde chauffören). Då möter vi 556. Jag blev nästan inte glad, för så mycket tur i "spel" kan inte vara nyttigt.

Inga kommentarer: