onsdag, april 25, 2007

Tre fåtöljer

Ikväll har jag varit och lyssnat på min käre bror när han hade en spelning. Det var på en okej tid (han gick på ca 21.10) när man ska upp och jobba dagen efter. Ibland spelar han "nån gång efter 23" som betyder 01.30 i värsta fall. Jag blir alltid så stolt över honom när jag står där i publiken.

Nåväl, anledningen till att jag startade datorn när jag egentligen borde gå rakt i säng är ett roligt samtal jag fick på vägen hem. Det var en kvinna som frågade om två fåtöljer som jag skulle ha ute på annons. Jag råkar ha en fåtölj ute på Blocket, så jag sa det. Nej, hon skulle ha två och beskrev dem och priset. Jag vidhöll att jag bara har en fåtölj i min annons och såg framför mig hur hon skrivit upp flera olika telefonnummer och blandat ihop dem. Hon hade nog fått fel nummer menade jag. Då nämnde hon stället där jag bor och min farbrors namn (han bor två kvarter bort, men hon bröt på spanska så det tog ett tag innan jag fattade). Till slut började jag lägga ihop pusslet. Min farbror håller på och flyttar och det kändes med ens rimligt att han har två fåtöljer till salu. Hon ville gärna ha hans telefonnummer. Jag brukar inte dela ut folks telefonnummer till främmande, men det kändes okej nu. Jag frågade hur hon fått tag på mitt namn och nummer. Det hade hon hittat på Eniro. Det var ju tur att hon hittade annonsörens brorsdotter, men så bor vi också nära varandra och har ett mindre vanligt efternamn. Sedan skickade jag ett sms till farbror och informerade honom om att jag lämnat ut hans nummer.

Lite provision vore kanske på sin plats...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Helt klart att du ska ha provision:)
Vågat av henne att ringa dig iaf:)

Sabina

Baba sa...

Ja, hon ville verkligen ha de där fåtöljerna och eftersom ingen annan heller hade numret så fick hon dem kanske :)