tisdag, april 24, 2007

En ner och tre upp

Några tisdagsbetraktelser:

- Körrepet idag, så här nära inpå heldagen i söndags och den stundande konserten, kändes allt annat än roligt. Ingenting kändes som om det satt ordentligt och vi sjönk som stenar hela tiden. Jag vet att det alltid brukar vara så, men det känns ändå skakigt. Förra veckan var jag så stolt att jag övat in allting utan noter. Det är väl just det när folk börjar släppa noterna sjunger alla försiktigare och det blir osäkert och trevande. Det är bara att skaka av sig.

- Fåglarna kvittrade glatt och det var inte helt mörkt när jag gick hem från bussen, ca 21.23.

- Jag tog nummerplåt 570 idag!

- Jag köpte två av mina favvogodisar idag. De finns inte i alla godisaffärer, men jag vet var man ska leta. Det ena godiset är chokladbananer med stel gelémarmelad inuti. Det andra är mintkyssar (vita, platta, hårda med en chokladklick uppepå). En gång var brorsan med när jag handlade de sorterna och han sa att det var tantgodis! Inte är det väl så?

4 kommentarer:

Tina sa...

Jo, just så är det! Allt med mint i är "tant"! :-) Men, hm min ack så många år yngre och ungdomliga syster-yster har alltid älskat mint... så där föll väl den teorin.

Baba sa...

Just det! Det är inget tantigt med mint. Då kan ju ingen tugga tuggummi med mintsmak. Undrar just när alla tanter ska börja skriva här och skälla på mig, för inte är det töntigt med tantigt! :)

Jag trodde mer du skulle attackera mina gelébananer...

Anonym sa...

Jag kan garantera att båda de där sorterna är riktigt tantgodis! Å, jag är ju faktiskt lite utav en självutnämnd godisexpert.
Tacka vet jag filidutter...

Baba sa...

Själutnämnd var ordet...