måndag, april 30, 2007

Guldfiskminne

Jag har aldrig fött barn. Jag undrar om det är "som att skita ut en soffgrupp", som Babben en gång sa. I så fall undrar jag hur kvinnor som fött barn gör det igen och kanske upp till 3-4 gånger. Det sägs att man glömmer, att det är en sån positiv upplevelse och att endorfinerna flödar.

Nu på morgonen kan jag faktiskt förstå denna "glömska" lite grann. Jag vaknade på morgonen och fick förklaringen till ryggont, trötthet, svullna vrister, molande i magen och att jag grät en skvätt till nån actionserie på 6:an häromdan. Det stavas PMS. Hur kan jag förundras över att andra kvinnor glömmer sina obehag vid förlossningar när jag inte ens har koll på min egen månatliga cykel!? Den mänskliga hjärnans förmåga till förträngning är fantastisk!

5 kommentarer:

Sabina sa...

HAhaha jo det har du nog rätt i, MEN man glömmer faktiskt bort det efter ett tag, därimot när man väl är gravid igen så undrar man vad man håller på med för då börjar man så sakteligen komma ihåg:)

Sabina sa...

Jamen just det.......Trevlig Valborg.

Baba sa...

Jag får väl prova nån gång :)

Trevlig Valborg du med.

Kristin Jakobsson sa...

Haha, jag har börjat föra pms-dagbok på www.ziara.se så att jag kan få förståelse för varför jag lipar fem gånger under Lotta på Bråkmakargatan.

Baba sa...

Tack för tipset! Ska kolla det. :D