lördag, april 14, 2007

Två ställen på F

Jag träffade en väninna och hennes två väninnor på Flyt igår(en restaurangbåt som ligger mellan Gamla stan och Slussen). Vi satt ute och jag fick den första förnimmelsen av sommarkväll. Sedan gick väninnan och jag till Fasching och tittade och lyssnade på ett bra band som körde härlig 80-talsfunk.

Följande roliga saker hände igår:
Jag kom och promenerad från Gamla stans tunnelbaneuppgång mot Flyt. Det sitter alltid massa människor där. Jag gick förbi tre fyllegubbar. Den ene, som stod upp, hälsade svajande på mig. "Hej hej!" sa jag och fortsatte. Då hörde jag en av de andra ropa: "Vad lång du var!". Tell me something a little less obvious, please...

Väninnans väninna berättade om en tjänsteresa hon och hennes kvinnliga chef gjort. Alla hotellrum var slut i staden, så de fick åka till närmsta mindre stads stadshotell. När de kom fram sent på kvällen började tjejen i receptionen med att säga att de redan hade checkat in. När de fått förklara att de kommit precis så löstes den förväxlingen. Sedan frågade receptionisten - och det här är alldeles sant även om det låter som hämtat ur en billig amerikansk tv-deckare - "Ska ni betala för hela natten?".

2 kommentarer:

Tina sa...

"Ska ni betala.." Kan vara det roligaste jag hört på mycket länge! Hahaha!

Baba sa...

Tina: Jag vet! Jag skrattade så jag grät.