fredag, april 27, 2007

Nananana-nineteen

Jag har varit ledig idag och haft en supersoft dag på stan. Där la jag märke till alla studentmössor. Vi hade inte sån där mösspåtagning på min gymnasieskola.

Jag tänkte mest att det alltså är så här ungdomar i 19-årsåldern ser ut nu för tiden. När jag själv var i den åldern kunde jag oftast pricka åldern på mina jämnåriga. Nu tycker jag det är jättesvårt att veta hur gamla ungdomar är. Bara att jag kallar dem för ungdomar är kanske ett tecken (på nånting). Jag var inne i en affär idag, där de spelade så hög musik så man fick skrika. "Hur kan ni jobba i det här?!" skrek jag till hon som tog betalt. "Man vänjer sig." skrek hon "Vi kan ju sänka om vi vill!". Tack för den!

Det var som igår jag själv var 19. Vid närmare eftertanke föddes dagens 19-åringar det år jag tog studenten.

2 kommentarer:

"A Peaceful Warrior" sa...

Ville bara önska dig en skön helg och lycka till med körrepen nu... =)
//T
...ja, trist med minneskortet. Himla typiskt alltså! Du kanske kan få det sålt på tradera å andra sidan? Du har ju "chops" på sådant... ;)

Baba sa...

Jag tackar inte, då... Det är hela nästa helg som går till det. Den här helgen ska jag bara njuta, glassa, vila och partaja lite.