fredag, april 20, 2007

Hemjagad

Trots min stora trötthet och på det massage (som gjorde mig ännu mer såsig+illamående) släpade jag mig ut på after work istället för att välja "tv-soffan over and out".

Det var jättetrevligt och jag kom hem först nu, jagad uppför sista backen med andan i halsen av skräck för 3 rådjur som bor här och en våldtäktsman som härjade här för ca en månad sedan. Söderortspolisen kunde inte säga mer än att han inte var gripen och att "jo, överfallsvåldtäkterna ökar ju när det börjar bli varmt". Det är ju skönt att veta, som ensam kvinna med en ekonomi som inte täcker taxiresor vid minsta tripp utanför hemmet efter mörkrets inbrott.

Sov gott! And be careful out there!

2 kommentarer:

Prinsessmamman sa...

Lilla gumman, vad ska du i storstan och göra!? ;)

Baba sa...

Så ni har inte rådjur och våldtäktsmän på landet?! :)