lördag, april 07, 2007

Systervinnarskallar

Jag glömde tillägga att det naturligtvis var fråga om utklassning i Rappakalja igår. Jag var på mitt tredje varv innan syrran och hennes sambo gått ett.

Idag tog hon dock en ful revansch. Vi lekte "ett, två, tre, fyr, fem, sex, sju, tysta leken börjar nu". Busen och hans pappa straffade ut sig genast, medan syrran och jag stod emot alla försök att lura oss till att prata. Vi dukade av frukosten, borstade tänderna och höll tyst hela tiden. Jag var rent av imponerad av mig själv. Att hålla tyst är inte ett av mina mest framträdande drag... Till och med när Busen frågade om jag ville ha en tatuering (självhäftande) var jag tyst. Och även när Busens pappa frågade om min kamera var bra för att få mig att försäga mig. Då ringde min mobiltelefon. Typiskt! Jag muttrade något på väg för att svara. Det var synd, för då förlorade jag. Syrran hade tagit sin sambos telefon och ringt upp mig. Allt för att vinna. Visst är det lågt?! Eller som hon sa: "Ibland räcker det inte att vara envis. Man måste vara smart också! Jag ville vinna!"

Morrrr! Det kommer nog ingen påskhare till en så stygg liten syster!

3 kommentarer:

Morgondimma sa...

Haha du är bara avis för att du inte kom på det smarta draget själv. Glad Påsk på er Busar och andra

Prinsessmamman sa...

Usch, fy så elakt av den lilla hovdamen!!!

Baba sa...

Ja, eller hur?! Så vill hon alltså låta påskina att hon skulle ha fått något fler av smarthetsgenerna :)