onsdag, juni 21, 2006

Svenska fans

Det var en härlig och varm kväll igår!

På väg hem fylldes min tunnelbanevagn med glada supportrar med flaggor i ansiktena och blå-gula tröjor. Det var stundtals ett riktigt öronbedövande skrålande. Vid Rådhuset klev det på en äldre man i kostym. Han satte sig mittemot mig med en portfölj i knäet. Just då kulminerade hejaramsan "vi är svenska fans allihopa", handklappningarna och ett gäng ungdomars dunkande på rutorna. Mannen log lite generat och tog flera gånger sats för att säga något. Till slut fick han en syl i vädret och lutade sig fram emot mig och sa på brittisk engelska: "What happens when Sweden wins?"

3 kommentarer:

Prinsessmamman sa...

Det kommer aldrig att hända, svarade du honom eller? Att det är därför alla svenskar griper de små halmstrån som ger oss en anledning att fira! =)

Baba sa...

Nä! Jag tänkte svara "Do you really want to know..." Ryck upp sig nu, Prinsessmamman, VM är kul!

Prinsessmamman sa...

Hör just nu av vrålet bakom ryggen att det står 0-2! Men jag har en massa brassar i min drömelva!! =)