torsdag, juni 29, 2006

Köttsår

Jag ser i tidningen att det kommer sändas en dokumentär om kvinnor och deras förhållande till skor på TV 4 ikväll.

Då vill jag bara meddela att inte alla kvinnor har ett passionerat förhållande till skor. Till att börja med har jag fullt sjå med att ens hitta skor i min storlek. Jag kan ha 41 på sneakers, men måste ha 42 på övriga modeller. Som tur är hittar jag det mesta jag behöver hos Ecco. Utbudet är något begränsat, men de har tuffa, snygga skor och inte fotriktiga segelbåtar.

Den här tiden på året drar jag mer plåster och Compeed än någonsin. Att börja gå in nya skor och utan strumpor är en ren plåga. Igår kväll tyckte jag var ett bra tillfälle att gå in mina nyinköpta skor. Idag har jag köttsår på höger stortå. Förra veckan hade jag ett annat köttsår - också på höger fot. Det kanske är så att min högerfot är lite större än min vänsterfot... Hur som helst hoppas jag att huden snart har blivit tillvand och sommarhärdad.

Idag ska jag ha vilodag=sneakers och strumpor. Man ska vara snäll mot de små fossingarna!

6 kommentarer:

Cissi sa...

Har aldrig förstått det där med skor. Jag köper de jag behöver, och sedan är det bra med det.

Baba sa...

Precis! Fattar inte heller. Enda känslorna jag förknippar med skor är när man tvingas kasta ett par trotjänare.

Jag antar att du inte heller ska se "dokumentären".

Prinsessmamman sa...

En kollega till mig har 39 på ena foten och drygt 41 på andra. Hon brukar specialbeställa skor istället för att köpa 2 par!!

Cissi sa...

Taskigt, det har jag aldrig hört talas om. Har hon samma problem vad gäller behåar?..

Baba sa...

Prinsessmamma: Jag känner också en som har det så och hennes son har ärvt det. Jag tror de får nån sorts bidrag.

Prinsessmamman sa...

Frk Bokmal: Nej, de är nog jämnstora och stora och hängiga... hon närmar sig 60 och är rättså kraftig! =)