tisdag, juni 13, 2006

Flyt

Mitt nummerplåtsletande bereder mig mycket nöje. Jag är ingen mattemänniska. Det är tillfälligheterna och sammanträffandena som roar mig mest. Först kan man leta efter ett nummer i flera veckor (t.ex. 328:an) för att sedan hitta två eller flera bilar med samma nummer under samma dag (t.ex. 334 igår). De kommer ofta och kör upp precis framför mig eller står med skylten riktad mot en port, ur vilken jag kommer.

Ännu konstigare är det då att jag idag har sett 335 två gånger, sedan 336 två gånger och slutligen 337 två gånger. En 337:a körde upp och släppte av en passagerare när jag väntade på bussen. Den andra stod hemma på min gata och den visste jag om.

Vad betyder detta? Att allt kommer i par? Triss i tvåor? Duell på gång? 3 gånger 2 är 6? Alla goda ting är tre?

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att alla såna märkliga sammanträffanden betyder att jag ska köpa trisslotter! Tyvärr funkar inte teorin på mig själv men när jag säger åt andra att göra det brukar de vinna. Så gå ut och köp triss!

Baba sa...

Okej. Aah...tre gånger...triss :D

Anonym sa...

Sluta...

Cissi sa...

Samla på valutahandlare i stället för nummerplåtar...

Baba sa...

Soffi: Aldrig!
Frk Bokmal: Jag jobbar på det!

SixesAndSevens sa...

Hmm.. har fått en tvångstanke att jag måste "räkna" bilnummer också... Alltså först måste jag se en med 001 sen 002 osv... Har kommit till 003... (Pappa är på 015!) Ja vi är väl en konstig familj. :)

Baba sa...

Sixesandsevens: Du har två val: 1) sluta genast 2) bli fast för gott. Gissa vad jag valde...

Anonym sa...

Va långt du har kommit med dina plåtar. Har du hållit på länge och spottat eller?
Soffi: Har man väl börjat går det inte att sluta, det är värre än droger.

Anonym sa...

Oj, förlåt men jag glömde skriva vem jag är i mitt inlägg här ovan.

Baba sa...

Rumbaqueen: 3 år tror jag. Värsta giftet. Värsta kickarna, men jag vill inte vara utan :)