fredag, juni 09, 2006

Hey Sisters

Idag kommer mina systrar till stan! Minstingen bor ju ganska nära, men mellansyrran har jag inte träffat sedan i februari. Jag kan få ett längtansmoln över mig ibland för att jag saknar henne. Visst pratar vi i telefon, mailar, chattar och sms:ar - men det var ju det där med modern kommunikation. Det är inte samma sak. Nu ska jag få umgås med dem båda två, utan sambosar och barn. De kommer för att närvara på "the grand opening of my new kitchen".

Det är något särskilt med systerskap. Man är lika, men olika, förenade av blodsband. Det är stor åldersskillnad på oss och skulle vi inte vara systrar skulle vi kanske aldrig ha umgåtts. När jag nu tänker efter har vi starka traditioner av systersyskonskaror på morssidan. Mamma har också två systrar och mormor tre (fast endast en kvar i livet).

Vi har en bror också, men han kan tyvärr inte komma imorgon. Det är synd, för en bror är en bra motvikt i en systerskara.

2 kommentarer:

Prinsessmamman sa...

Tror du ärligt talat att han skulle ha så stor glädje av tre bubblande systrar i ett kök?!?! =)

Cissi sa...

Hoppas ni får det riktigt skönt, toppenväder i helgen också:)