lördag, juni 24, 2006

Nya traditioner

Pale Green Woman gav mig en idé som jag nappade på. Varför inte kunna äta sju olika chokladbitar på midsommarafton istället för att plocka sju blommor. Min kompis blev glatt överraskad när jag dök upp med pralinerna. Hon har ändå aldrig varit så förtjust i att hoppa över gärdsgårdar och att inte säga något.

Chokladen funkade bra...som choklad, men jag har inte drömt om min tillkommande. Jag försökte verkligen tänka efter när jag vaknade. Det där med att choklad innehåller samma ämnen som förälskelse kanske bara är en myt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Choklad - så överskattat! Här firade vi midsommar med stopp i avloppet, regn och magsjuka. Det kallar jag nyskapande!!

Baba sa...

Alla högtider är som gjorda för antiklimax :)

Anonym sa...

Klart du har drömt om den tillkommande. Choklad funkar alltid. Det är bara det att du inte kommer ihåg drömmen.

Baba sa...

Ja, en liten tant, jag har i alla fall inte drömt om nån gammal slocknad flamma. Måste betyda att hela äventyret ligger framför mig :)