fredag, juni 23, 2006

En vanlig fredag

Midsommar är inte viktig för mig. Jag får inte totalångest över den romantiska delen och jag är inte traditionsbunden så jag känner att jag bara måste resa en stång och hoppa groda runt den, men jag äter gärna sill, nubbe, färskpotatis och jordgubbar.

Jag har jobbat rätt hårt på att bryta mitt mönster av ångest inför storhelger. Midsommarafton har jag firat bland annat på bröllop, Gröna Lund, parkteater och utgång (fast det var inte lätt att hitta ett ställe som höll öppet), ensam på balkongen och fest. Men då ska det vara en stor rackarns fest med blandat folk och inte typ tre par och två singlar (båda tjejer)...

Snart beger jag mig hem till en kompis, som känner ungefär som jag. Vi vill ha den goda maten och trevligt sällskap och en lång promenad i Guds gröna natur. Kanske smygtittar vi på tre små gummor eller räven som raskar, men då blir det på behörigt avstånd.

Glad midsommar!

3 kommentarer:

Morgondimma sa...

Hurra! En till som firar som jag och kompissan! Ha en glad en!

Anonym sa...

Jag ser dig i en brungul frotteklänning dansandes runt i Örthagsparken med din lillebror. Livet leker alltid! Jullan

Baba sa...

Morgondimma: Tack detsamma. Min blev jättebra.

Jullan: Ha ha! Ja, men det var 30 år sedan...