söndag, juni 25, 2006

Simma lugnt!

Det kan vara lite besvärligt att vara en allt-eller-inget-person, men när man är det gäller det bara att gilla läget. När jag idag begav mig till simhallen för första gången på 2 eller 3 år så simmade jag 2000 meter. Det var häääärligt!

Det kan tyckas trist att simma 80 längder i en och samma bassäng med ytterligare 4 guppande huvuden som det enda att fästa ögonen på, men jag gillar det monotona i det. Vi var tillräckligt få för att jag skulle kunna ta ut simtagen till max och simma några längder på rygg. Mitt mantra i denna meditativa handling växlar hela tiden: 425, 425, 425, 425. 450, 450, 450, 450. Jag skulle kunna bestämma att jag ska simma en timma, men räkningen fyller en funktion. Jag kan inte tänka på så mycket annat.

Vattnet får mig att känna mig tyngdlös. Jag sträcker ut, plöjer mig fram i vattnet. Det är väldigt sensuellt med vattnet som virvlar runt kroppen och bär mig fram. Alla rörelser blir lite bromsade.

Förhoppningsvis tog jag inte i så jag inte vill gå mer. Köpte 10-kort...

Inga kommentarer: