måndag, juni 26, 2006

Hetsa inte upp dig över småsaker

Idag köpte jag ett par skor.

I skoaffären var det 7 andra människor.
Det fanns 4 stolar att sitta på när man skulle prova skor.
Minst 5 av de andra var väntande sällskap. Inte kunder.

Jag fick således stå på ett ben och dra på mig provstrumpan och manövrera handväskan, som hela tiden försökte följa tyngdlagen. Men det gick.

Sedan ställde jag mig en bit ifrån en spegel för att kika. Då kommer en av de andra skoprovarna och ställer sig mellan mig och spegeln. Hon märkte inget och jag har semester, så jag orkade inte säga "ursäkta, men..."

Ändå gick jag ut från affären med skorna.

Jag måste vara avkopplad.

2 kommentarer:

Prinsessmamman sa...

Låter härligt! Jag själv har inte riktigt fallit in i sommarlugnet än, trots att jag varit ledig en vecka... men det kommer väl...

Baba sa...

Är förvånad själv att det gick så fort i år! Gott så.