torsdag, juni 22, 2006

Ordrensningslista

Jag förstår att man inte kan spara på alla ord och de finns ju ändå kvar så länge vi använder dem, även om de inte blir godkända i en omgång Scrabbles (hette förr Alfapet).

Här hittade jag en underbar lista med "föråldrade" och utrensade ord, som får mig att dregla. Särskilt gillar jag långa sammansatta ord, som bara fyller sin funktion i ett visst sammanhang. Fast jag tycker nog att gränsen går vid att rensa bort mosterlig!

Och till dig V: ordet rebyl fanns nog inte, så det var bra att du uppfann det!

5 kommentarer:

Prinsessmamman sa...

Tyckte nog jag hittade många ord som "finns". =)

Baba sa...

Det är ju det jag menar. Vem bryr sig om SAOL?!

Tina sa...

Jisses vad många "utmönstrade" (det ordet visste man inte ens fanns...) ord det var! Vissa har man aldrig hört och andra används ju ofta. Varför tar man t ex bort avsuga...?

Baba sa...

Det är nog ingen slump att Scrabblessällskapet är de flitigaste inskickarna av ordförslag till SAOL. (innehöll säkert minst 3 ord som "inte finns")

Anonym sa...

Kanske kunde man skicka in en rebyl till SAOL?