måndag, juni 12, 2006

Katastrof

Efter Aktuellt igår zappade jag över till 3:an, vilket visade sig vara ett litet misstag. De visade nämligen Titanic. Jag har sett den på bio när det begav sig, så jag tänkte att jag kunde se på den bara en stund. Tills de går på isberget. Vem gillar inte lite romantik och snygg kostym?

Gissa en gång om jag såg hela filmen! Trots att alla dör på slutet, trots det segdragna sjunkandet med yxletande för att lossa handbojor, fastnande bakom låsta galler och i vattenfyllda trappor och i- och urhoppningar ur diverse livbåtar och trots irriterande reklampauser som medförde att filmen slutade en halvtimme efter midnatt.

Men Kate Winslet och Leonardo DiCaprio är ju bara för fina ihop och han hjälper ju henne loss från ett resonemangsäktenskap så jag har bestämt mig för att det var värt den förlorade nattsömnen :)

6 kommentarer:

Morgondimma sa...

Är jag den enda i hela världen som inte sett Titanic?

Baba sa...

Förmodligen! Hade du tvättid igår, eller? :)

Tina sa...

Jag HATAR romantiska filmer, särskilt överdimnsionerade Hollywoodproduktioner.

Vad gäller diCaprio så har det, enligt min åsikt, bara gått fullständigt utför sen Gilbert Grape.

Och ändå... såg nästan hela igår...igen! Något visst har den. Det är något väldigt sensuellt över teckningsscenen och bilscenen. Dessutom älskar jag att Rose, både som ung och gammal, gör uppror mot samhällets normeringar.

Baba sa...

Tina: Jag håller med. Gillar hennes "mentor" som spelas av Kathy Bates. En riktig tuffing!

Cissi sa...

Jag gillade den inte alls, såg den på bio när den gick. På slutet blev det bara för mycket: trots att hela j-a båten sjunker tyckte regissören att det behövdes lite pang-pang, så dom springer och jagar varann med pistol trots att alla ska dö...

Baba sa...

Jag vet! Pistolskjutandet och jagandet räknar jag in i den senare halvan av filmen som kunde klippas ner med åtminstone en halvtimme!