tisdag, juli 10, 2007

Pärlor för svin

Det är trevligt med morgontidning på semestern, det måste jag ändå tillstå. Trots detta väntar jag på den dag prenumerationen ska löpa ut (när som helst enligt mina beräkningar). Främst beroende på att jag känner mig som en miljöbov! Det är knappt en person (jag slänger den ibland oläst) som läser det exemplar som varje gryning levereras rätt in i min lägenhet. Jag hoppas tidningsbudet cyklar annars är jag en ännu styggare miljöbov...

Jag skulle nog förlänga prenumerationen om tidningen innehöll enbart stockholmsnytt, kulturen med tv-tablå och evenemangstips och vetenskapsartiklarna på helgen och det gör den ju inte. Bostadsbilagor, börsnoteringar (typ hela ekonomidelen) och bridge- och schacknotiser släpas hem hit för att förpassas direkt till pappersinsamlingen. De sistnämnda sitter ju i kulturdelen, så de följer ju med, men de förblir olästa. F´låt!

Som tur är har både DN och SvD har väldigt bra nätupplagor. Tack för det!

Inga kommentarer: