onsdag, juli 25, 2007

Nobody puts Baba in the corner!

Ha, jag har förvanskat en Dirty Dancing-replik, eller förädlat snarare!

Jag har dansat salsa i ganska exakt ett år och det är nu det börjar bli kul och jag känner mig biten på allvar! I Stockholm finns det i princip möjlighet att gå ut och dansa varje dag om man vill.

Fram till nu har jag gått igenom följande "faser":

A) Nej, Gud, hoppas jag inte blir uppbjuden! (förra sommaren)

B) Å nej, jag blir inte uppbjuden av nån och vågar inte bjuda upp själv heller. (hösten 2006)

C) Mina kurskamrater bjuder upp och även en och annan okänd. Jag vågar fråga om jag känner killen ifråga. (vintern 06-07 och våren 2007)

D) Jag blir uppbjuden ganska mycket av alla möjliga, alltså även av killar som jag vet dansar på högre nivå än jag. Ibland dansar jag jättebra med dem för att de är duktiga. Ibland känner jag mig urdum, stel och fattar ingenting. Tröstar mig med att det beror på killarna och inte mig... :) (nuläget)

Mina mål är fas:

E) Jag ska våga bjuda upp (eller se till att bli uppbjuden av) de där riktigt duktiga killarna jag ser varje gång och vet vilka de är.

F) Jag ska vara en riktigt indansad tjej som aldrig hinner stå och hämta andan mer än en halv låt, som de där riktigt duktiga tjejerna jag ser varje gång och vet vilka de är.

Fas E har jag inom räckhåll, medan fas F kanske är att ha lite för stora förhoppningar. Jag har ju bara dansat ett år, men jag ska dit!

2 kommentarer:

Anonym sa...

apropå ngt helt annat kan jag meddela att min far börjat samla bilnr, inspirerad av din far och dig. Nu undrar jag bara: jag tänkte också börja men var f-n är 001?

Baba sa...

Jag har hört dessa underbara nyheter!!! Dessutom har en annan vän och bloggare börjat. Du är varmt välkommen i klubben! Jag såg 2 001:or bara häromdan, jag tror en bor på min gata. Du får väl komma och hälsa på...