tisdag, juli 31, 2007

Det lilla på de stora skeppen

Jag och min kamera på upptäcksfärd bland mexikanska matroser och tusen turister. Synd att jag inte har en riktigt bra kamera. Jag tog mer bilder på detaljerna än på helheten. Rostiga ankare och kättingar, snygga knopar, linor kors och tvärs, fernissat trä och hopbuntade segel. Gud vad vackert! Och himlen såg ut som på en målning farmor hade när jag var liten...
Jag lyckades få bilderna klickbara den här gången. Klicka på dem så blir de större.

2 kommentarer:

Moster Mjölgumpa sa...

Fina bilder och fina båtar.
Om jag lägger in mer än en bild i ett inlägg blir alltid bara den översta bilden klickbar. Och jag fattar ingenting, gör du?

Baba sa...

Nää, jag fattar heller ingenting. Den här gången gick det, men jag vet inte varför! Annars har jag mest problem med att texten flyttar sig eller packar ihop sig när jag lägger in en bild. Därför gör jag allt oftare rena bildinlägg.