torsdag, juli 26, 2007

624 - mötet

Jag började att samla nummerplåtar för att min bästa kompis höll på. Sedan dess har hon haft uppehåll och sedan tagit vid igen. Nu ligger hon på 292 eller nåt. Jag har sedan min start julen 2003 inspirerat bland annat min chef och min pappa att börja. Nu de senaste dagarna har jag fått indikationer på att ännu en kompis och en farbror har börjat och en kusin har för avsikt att börja så fort hon ser 001. Det borde bli tämligen snart eftersom jag ser det numret ofta. Vad ska jag säga? Det är en smittsam lek, eller som jag sa till den där kompisen: "Man måste inte, men man kan inte låta bli!". Däremot tror jag att man måste vara av en viss personlighetstyp för att hålla på.

De som inte håller på ligger på skalan från att åse spektaklet med ett roat leende och så hela vägen till nästan ilska. Där har vi min ena syster och min andra farbror (källa: pappa).

Pappa började på 001 och 999 ungefär samtidigt, men har hunnit bra mycket längre från 999. Vi har precis mötts. Jag tog 623 och 624 igår. Han ringde mig i morse för att meddela att även han nu tagit 624 (fast från andra hållet, då). Nu är bara frågan vem av oss som vann! Jag tycker jag och pappa tycker han. Mamma frågade: Om Baba startar i en bil i 90 km/h och pappa i en annan i 70km/h och de kör mot varandra på en sträcka mellan A och B. Vem är då närmast B när de möts? Hon förstår uppenbarligen inte allvaret i det hela!

5 kommentarer:

Prinsessmamman sa...

Fasen Baba! Jag bloggade precis om detta!! =)

Baba sa...

Hehehe

Anonym sa...

*skrattar*
Att du orkar.... :)

Tina sa...

Det intressanta är att ens vänner håller mer reda på exakt vilket nummer man ligger på än man själv!!! :-)

Baba sa...

Pernilla: Det är inget jobbigt alls! Man blir belönad med nästan löjlig glädje när man ser det nummer man letat efter! :)

Tina: That´s what friends are for ;) Tilltalar du mig i plural nu, eller har du fler vänner med stora öron och elefantminne?!