lördag, juli 14, 2007

Djuriskt

Jag har en bekants bekant som hittar på djurnamn på alla sina bekanta. Djurnamnen får de, efter vad jag har förstått, utifrån utseende men även beteende. Kanske är det lite som att folk ser ut som sina hundar. Då och då ser man lysande exempel på detta.



Igår var jag med systersonen Busen på Skansen och flera gånger blev jag full i skratt av att se mina vänner och bekanta i djuren där. Jag kom på att jag känner en brunbjörn, en varg, en påfågel, en stenfisk, en lappuggla, en babian... Av djuren på Skansen utnämns Busen till killing och jag själv vill gärna likna mig vid en lemur. Både skojfrisk, vaksam och inte främmande för att dra mig undan ibland (för att inte nämna de svarta ringarna runt ögonen).



"Dom har jag sett på Bolibompa!"

2 kommentarer:

Prinsessmamman sa...

Ja, jag hörde allt att du varit där!!

Baba sa...

Alla känner apan... :)