söndag, oktober 01, 2006

Intresseklubben antecknar

Idag har jag kört en kastanj i tvättmaskinen. Det hade den nog inte räknat med när jag petade ut den ur dess taggiga skal igår kväll.

Jag är mitt i en välbehövlig storstädning här hemma. Det är därför jag bloggar (smitreflexen). Det har annars något gott med sig att städa, förutom det uppenbara att det blir rent, men jag hittade mitt eftersökta head set till mobilen utan vilket jag inte kan lyssna på radion! Det låg i en kartong med prylar jag tänker sälja på Tradera under en stol som var fullkomligt draperad av kläder och stod bakom en tavla...hm.

September månads nummerplåtsjakt resulterade i sedda 26 skyltar! Måste vara rekord, men jag har inte gjort diagram på övriga månader. Fast jag skriver naturligtvis upp var och när jag ser varje plåt så det går att fixa i efterhand.

Det är i princip omöjligt att hitta ett datorbord på Blocket om man som jag är lite kräsen och vill ha ett som inte är fult och inte heller REDAN SÅLT utan att säljaren behagat plocka bort annonsen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trevligt att träffas i helgen, även om det var en snabbis!

Det första lillan frågade när hon vaknade på lördagsmorgonen var: "Var är Baba?"

Hur gick det på kör-dagen?

Baba sa...

Å, lilla gumman.

Bra med Brahms. Han skulle bara veta vad han har ockuperat min hjärna med :)