tisdag, oktober 17, 2006

Numerologi

Jag är helt fascinerad av dessa nummerplåtar som fullkomligt kommer och placerar sig framför ögonen på mig. Jag svänger runt ett hörn och där står den jag precis ska ha. Jag kliver ur en port och där står nästa. Bommarna till tvärbanan går ner och en bil saktar in i 10 km/h jämsides med mig och det är den jag behöver och så vidare.

Igår hade jag ju värsta flytet. Idag körde den första 421:an förbi mig på Västerbron. Sedan såg jag 3 till och som ett litet körsbär i efterrätten såg jag sedan 422.

Men...när jag sedan hoppade av bussen en hållplats senare än vad jag brukar för att plocka 423:an som brukar stå på en parkering och vänta på mig...så stod den inte där! Har turen vänt?!

2 kommentarer:

Sabina sa...

Nej då!! Du skall se att i morgon står den där:)

Det är bara att "köra" på:)

Baba sa...

Så talar en sann körskollärare. Det tror jag med att den gör, men nu får jag ju gå en omväg imorgon bitti...