fredag, oktober 13, 2006

Får inte = kommer sannolikt att

Okej, salsan gick bra. Kombinationen att tänka koncentrerat på något annat än hostan och att veta att jag kunde smyga iväg i nåt hörn och hosta vid behov gjorde att det inte blev några hostattacker.

Imorgon kommer dock den stora prövningen. Jag ska sjunga på ett bröllop och då får jag bara inte börja hosta. Jag kan inte förstöra någons vackraste dag i livet med att hosta sönder "Så skimrande var aldrig havet" i bästa tänkbara akustik. Just därför är risken extra stor. Enda reservplanen är om vi ska stå på läktaren så jag kan smita undan vid akut behov (vi är flera i varje stämma så det skulle kunna funka).

Men med tanke på hur ordet inte inte uppfattas av den mänskliga hjärnan så...tänk inte på en rosa elefant med prickig bikini om du kan!

Inga kommentarer: