söndag, oktober 15, 2006

Tryckfelsnisse

Gårdagens bröllopssång blev ytterligare ett bevis på att jag oroar mig alldeles för mycket i onödan. Man skulle ju önska att jag kunde lära mig något av det. Vi framförde tre stycken och framkallade tårar till "Så skimrande". Det slår nästan aldrig fel.

Enda missödet var att sången "Embraceable you" stod som "Unbreakable you" i programmet! Skriven av Bruce Willis och arrad av Samuel L Jackson då, eller? Toni Braxton har ju en fin kärlekssång som heter "Unbreak my heart" så helt knäppt var det inte, men vi hade mycket roligt åt det.

3 kommentarer:

Cissi sa...

unbreakable och embracable, om jag får be.

Mvh blivande engelsklärare

Baba sa...

Jag googlade och ändrade sedan unbreakable, men både embraceable och embracable fanns. Är du nöjd nu så du kan kliva ner från dina höga engelsklärarhästar :)

Cissi sa...

Hoppla!