måndag, oktober 02, 2006

Döingar eller parasiter

Jag tittar mycket lite på tv, men idag tänkte jag se CSI. I första reklampausen zappade jag runt och stannade på Discovery. Det var en kvinna som satt i ett väntrum och hade en knöl som hon beskrev som smärtsam, men den rörde på sig. Det visade sig att en styngfluga/mygga lagt en larv i hennes huvud. Hur de fick ut den? De kletade på vaselin för att kväva den och nästa dag plockade de ut en riktigt fet larv med små taggar på.

Programmet pågår fortfarande och handlar tydligen om parasiter och heter Body Snatchers. Senast hoppade 13 cm lång fisk in i en mans penis när han stod och urinerade från en båt.

Jag tror att CSI är trevligare och att det kommer att klia mindre på mig om jag tittar på det...

5 kommentarer:

Cissi sa...

Hahaha!! Vad vidrigt! Det började klia i hela kroppen bara jag läste ditt inlägg.

Anonym sa...

Nog för att storleken inte har nån betydelse, men hur stor omkrets hade "den",...? Fisken alltså?

Baba sa...

Fröken Bokmal: Visst! Det ger en fysisk reaktion bara att tänka på det!

Evaj: Den drogs dit av temperaturen tror jag och åkte väl upp genom urinstrålen. När de hade plockat ut den med något instrument såg den mest ut som en ansjovis...fisken alltså!

Anonym sa...

evaj: Just vad jag undrade oxå!

Vilken upplevelse...

Prinsessmamman sa...

Men igår kliade det på CSI... fluglarver i ett lik... hu vad jag rös!