söndag, oktober 29, 2006

Väder & vind

Det har varit ett himla tjat om vädret den senaste tiden. Först blev det mörkt, grått och regnigt. Det kallas för höst och är ofrånkomligt. Kommer varje år. Tänd ett par ljus och skaffa en gosig filt!

Inför helgen har det varnats för storm och snökaos. Jag är glad att jag inte brukar kolla väderprognosen, utan istället tar en dag i taget och ser hur det verkar när jag vaknar. Strålande sol både lördag och söndag! Den letade sig in i ett av hålen i persiennen, där tråden löper, för att sticka mig rätt i ögat, men det är helt okej. Visst var det lite blåsigt en halv dag, så att jag nu nästan har insyn till närmsta grannen 20 meter längre bort. De vackra löven fick ge sig, men inte var det för att det var storm.

Det enda som oroar mig är kylan. Jag gillar för all del inte extrem sommarvärme heller och jag brukar säga att kyla kan man åtminstone klä bort, men jag har varit lite överdrivet käck på den punkten. På jobbet har jag garderat med en jättestor olle, som man kan dra på ovanpå andra kläder, en fleeceväst, stora tofflor som är ett par lejonhuvuden och handledsvärmare. Ändå är där alltid superruggigt ända tills det blir ordentligt kallt (typ minusgrader). Då fattar elementen att de har en uppgift.

Vilken tur att solen kom just på helgen ändå! Igår tog jag en vacker långpromenad med en kompis och idag ska jag ut och samla dagsljus igen. Såg en reklamskylt på tunnelbanan där det stod att vi spenderar 90% av våra liv inomhus. Den statistiken måste jag genast ändra på!

Inga kommentarer: