söndag, oktober 08, 2006

Blodsaft

Jag är så trött. Inte bara för att jag sovit för lite utan mer in i märgen hösttrött, svag, okoncentrerad, yrslig och stressad. Inatt har jag sovit 11 timmar!!! Kämpade för att hålla mig vaken åtminstone till 22...en lördagkväll!

Nyckeln till det hela (förutom att det är höst och jag har mycket på jobbet) är min gamla kompis järnbristen. Jag är en sån där anemisk typ som behöver steka blodpudding i gjutjärnspanna och proppa mig full med broccoli och spenat emellanåt och dricka apelsinjuice till. Mitt lågvattenmärke är 84 i hb och dit ska vi inte någon mer gång, tack så mycket! Då är det tur att jag har en kompis till. Den heter Blutsaft. Det finns ingen annan hälsokostprodukt som gjort så mycket för mitt välbefinnande som Blutsaft. Fast man får förstås stå ut med att man får blodsmak i munnen när man tar sig en hutt och den här gången tycker jag att jag mår lite illa av den. Men jag tar det onda med det goda för snart ska jag nog pigga på mig lite. Allt som hjälper mig slippa bli vampyr måste väl vara bra...

9 kommentarer:

Prinsessmamman sa...

Blodsmak? Jag tycker det smakar druvjuice! Gott!

Baba sa...

Jag tycker det smakar järn. Jag föreställer mig att det innehåller små små järnfilspån. Inte kan du mena att det är gott, som hostmedicin kan vara?

Prinsessmamman sa...

Godare än hostmedicin! Det är så starkt, men det går ner om det behövs också. Just nu trycker jag i mig Gerimax för att få lite extra energi! Vet inte om det hjälper för jag vet inte hur trött jag skulle varit om jag inte ätit det! =)

Sabina sa...

Oj då det låter ju inge vidare alls, har aldrig själv smakat, hoppas att jag slipper, men man kanske skulle kolla sitt blodvärde, är jämnt trött & lite yr...Hm, det tål att tänka på.

Hoppas att du känner dig bättre snart:)

Baba sa...

Prinsessmamman: Nä, det är ju det. Man kan inte veta om det har nån effekt. Mycket psykologiskt också.

Sabina: tack! Det hoppas jag med.

Anonym sa...

Jag den är verkligen kanon! Blutsaft är det enda som hjälper mej mot lågt blodvärde, I know.

Dricker den nästan dagligen nu under graviditeten.

Synd att den smakar så fruktansvärt illa bara! Har aldrig tidigare hört talas om någon som tycker den smakar gott...blä!

Anonym sa...

Och jo, man kan visst veta om det har någon effekt. Bara att testa värdena innan och efter ju.

Baba sa...

Soffi: Ja, den är suverän. Jag menade att man inte kan veta om man inte springer på regelbundna kontroller, din lilla tjockis :)

Cissi sa...

Blutsaft smakar apa. Men måste man så måste man, skål!