lördag, februari 11, 2006

Sångfågel

Oj, vad den här veckan har gått fort! Det har varit sjuk kollega, kvällsmöte på jobbet och det ena och andra, så jag har inte orkat tänka ut något att skriva här. Vissa kvällar har jag inte ens startat datorn.

Hela den här helgen sjunger jag med kören. Det är jätteroligt, men man blir oerhört trött. Helt slut. Dessutom åkte vi efter en hel kördag och sjöng för en av körens medlemmar som fyllde 50. Det var kul och det var några kändisar där, som jag nu kan lägga till listan över människor som hört mig sjunga. Tidigare på listan: Kungen och Silvia, Birgitta Andersson, Christer Pettersson (i Sollentuna centrum).

4 kommentarer:

Prinsessmamman sa...

Jag har också sjungit för kungen och Silvia!! =)

Vi har saknat dig online! Letar nya inlägg varje dag men det har varit så öde, så öde... Welcome back!

Anonym sa...

Jag har deltagit i visning av datorprogram för Silvia...

Åh, vad jag avundas er som kan hålla ton, skulle gärna sjunga i kör men... det är allsångskvällar som gäller för mig.

Baba sa...

Prinsessmamman: Det värmer att höra att jag varit saknad. Ska bättra mig. Hoppas på mer ork.

En liten tant: Ja, det är verkligen nåt speciellt med att sjunga i kör, med alla stämmor. Mm.

Prinsessmamman sa...

På tal om stämmor så sjunger min mamma i en kör "sjung hellre än bra bara vi har kul" och de har små konserter varje termin. När jag frågade om de sjöng flerstämmigt skrattade min pappa och sa: "oh ja! Hur många stämmor som helst!" =) Både i K-dur och Hill-dur"!