söndag, februari 05, 2006

En högre mening

I onsdags, på den lilla biten från tåget till jobbet, kom en lastbil med 289. Samma kväll, innan jag skulle åka och skriva kontrakt, såg jag den igen! Ett gott omen.

Igår var jag väldigt glad inför min morgonpromenad, eftersom jag har haft span på 290 t.o.m. 292 på en och samma slinga. Jag kom fram till den uppfart där 290 bor...och möttes endast av spår i snön. Tjurigt kunde jag konstatera att även 292:an var ute och körde och inte stod parkerad där jag ville.

Skam den som ger sig! I morse tog jag samma runda. 290 fanns på plats! Men det var på håret, för den stod på tomgång och ägaren skrapade rutorna. 291:an var också hemma, men inte 292:an. I och för sig lika bra. Den bor så att jag skulle bli tvungen att gå tillbaka ca 500 meter för att plocka den så det var nog någon mening med det också. Det var ju kallt.

Inga kommentarer: