måndag, februari 13, 2006

Lite av varje

Mitt rörelseschema i lägenheten är något förvirrat denna afton:

Rensar tidningar.
Fixar lunchlåda till imorgon.
Sitter vid datorn en stund.
Bläddrar i inredningstidningar med köksspecial, som jag lånat på biblioteket.
Diskar.
Packar noter till körrepet imorgon och kommer ihåg att jag är en av dem som har fika.
Skriver ner lite mått i blivande lägenheten inför IKEA-besök.
Lyssnar igenom lite gamla kassetter (i hopp om att kunna slänga dem sedan, men det slår snarare över åt nostalgihållet).
Vill lägga mig tidigt för att hinna läsa en ruggig deckare innan jag somnar.

...eh, vaddå denna afton!!

4 kommentarer:

Morgondimma sa...

Denna afton OCKSÅ.. kanske?

Prinsessmamman sa...

Gå till barngymnastiken... vända om halvvägs då jag glömt bandet med musiken... springa till barngymnastiken... leda 25 sjövilda 4-6 åringar... städa undan... hem o lösa av pappan som ska spela innebandy... duscha med barnen... göra äggröra och smörgås... blogga... äta en smörgås... plocka undan lite... städa ett skåp... göra välling... stoppa ungarna i vår säng framför en film för att kunna sätta sig vid datorn i lugn och ro... hela tiden brottandes med tankarna på kexchokladen som ligger och bränner i kylskåpet... men snart är det CSI! Och DÅ sover förhoppningsvis barnen...

Baba sa...

Mitt i prick, morgondimma :)

Jag skulle kunna vara lite mer strukturerad, men det här funkar ju också.

Anonym sa...

Jag har svart bälte i att associationsjobba - det ena leder till det andra och oftast rör jag till bostaden ännu mer på min vindlande väg.