onsdag, februari 22, 2006

Busunge

På mitt jobb får man vara beredd på bus. Allt från planterade post it-lappar till ihopknutna skor. En gång gick en kollega till mig hem med en brödkavel i väskan. En annan gång hade någon smugglat ner en hopknycklad bordsduk i hans innerficka.

Nu har jag gett mig in i striden och tillhör för tillfället en av de busigare, vilket innebär att jag ständigt måste vara på min vakt. Ibland drar jag förhastade slutsatser, som idag. Jag stod och ylade att någon tagit mina skor. Jag var helt säker på att någon (ständigt denne någon) gömt dem. Sedan tittade jag en gång till och då hade jag ett par andra skor idag än igår...jag bara tittade efter fel par. Pinsamt. Men snart har jag nog samlat ihop till en rejäl vedergällning. Mitt enda hopp är att ingen misstänker just mig...Fast med mitt pokerfejs skulle jag inte sätta fem spänn på det!

2 kommentarer:

Morgondimma sa...

Nytt bloggnamn? BusBaba? Moster Bus?

Baba sa...

Bra idé! Fast mostrar kan väl redan vara lite mer ansvarslösa och finurliga än mammor. Så har jag valt att tolka det :)