måndag, februari 06, 2006

Grönt är skönt?

Det är inte billigt att leva sunt! I mitt snabbköp kostade grönsakerna idag följande:

blomkål - 39,90 kr/kg (ett huvud 26,53)
gul paprika- 39,90 kr/kg (en för 10,77)
isbergssallad - 39,90 kr/kg (ett huvud 23,34)
gurka - 39,90 kr/kg (köpte ingen i ren protest)

För det första tycker jag det är hutlöst dyrt. Jag vet att det är februari, men ändå!
För det andra undrar jag om prissättaren behagar skämta med oss konsumenter. Allt kostar samma.
För det tredje kan jag konstatera att grönt ändå är billigare än smågodis.

3 kommentarer:

Prinsessmamman sa...

Minns för några år sen när vi skulle tillbringa en helg med kompisar på kusten... Hade inhandlat allt innan, bla ett normalstort isbergssalladshuvud... Kostade nästan 40 kr (törs inte tänka på vad kilopriset var!) och dessutom var halva huvudet mörkt och lite halvruttet inuti... blev dyra strimlor av det som återstod...

Anonym sa...

Baba, var har du tagit vägen?

Anonym sa...

Bra att du påpekade att lösgodis är ännu dyrare. Ofta glömmer jag det o lämnar gurkan i affären men lyckas få med mig aaalldeles för mycket godis.. Inte konstigt att jag har några kilon att gå ner..