tisdag, mars 21, 2006

Ynklig

Bredvid sängen:
vattenglas
högar med snytpapper (fast det mesta snoret finns kvar inne i bihålorna)
nässpray
halstabletter
värktabletter
febertermometer
I cirkelns mitt, av Dan Brown
båda telefonerna

På sängen:
dubbla täcken
en ömsom svettig, ömsom huttrande urlakad kropp

Meny:
jordgubbsyoghurt
glass
honungsmjölk
te

Akut bronkit, bihåleinflammation eller virusinfluensa - gör detsamma. Jag mår skit! Jag är sällan sjuk och jag hatar att vara det, men när jag väl blir det så brukar det bli ordentligt.

4 kommentarer:

Prinsessmamman sa...

Usch, stackare... Krya på dig! Du har åtminstone nåt lättläst bredvid dig. Jag plöjde den på stranden i Turkiet i höstas. Lite för tung att ligga med i högläge egentligen, men täckte ögonen bra mot solljuset!

Baba sa...

Ja, den är utläst nu. Stöpt i samma form som hans tidigare, men det är verkligen driv i dem.

Trollmor sa...

Stackars dej, men visst är boken bra!? jag jobbar på den oxå just nu

Baba sa...

Tack, Sandra.

Boken var verkligen spännande, trollmor.