söndag, mars 19, 2006

Akut bronkit?

Jag har aldrig vågat äga ett läkarlexikon, ifall jag skulle bli som huvudpersonen i "Tre män i en båt". Han börjar läsa i ett och upptäcker att han nog har allt utom skurknä.

Förra året köpte jag i alla fall ett och kan nu stolt förtälja att jag använt det. Enligt ett diagnosschema har jag kommit fram till att jag drabbats av "akut bronkit". Det är en kortvarig inflammation i luftvägarna oftast till följd av en virusinfektion. Kallas också akut luftrörskatarr. Alla symtom stämmer. Jag blev lite nervös nämligen, för jag är sällan sjuk och jag minns knappt när jag senast hade feber.

Nu står mitt hopp till det där med kortvarig. Och Busens familj fick jag lov att träffa ändå, för syrran trodde att de redan haft alla virus man kan ha...

5 kommentarer:

Baba sa...

Jag är inte helt säker på om du är ironisk nu Sandra, för inte kan man väl ha haft alla virus. De kallar det visst ping-pong-sjukan när man byter virus i en familj en hel säsong :)

Prinsessmamman sa...

Vi hade en treveckorsperiod innan sportlovet med feber och magsjukor. Lillasyster fick penicillin. Nu har vi kört en 10dagarsperiod igen... Storasyster piggnade till i samma veva som lillasysters öra började rinna av blod och var... öroninflammation... och penicillin igen... =(

Baba sa...

Ett case of ping-pong-sjukan alltså :)

mitt fyrverkeri sa...

Åfyfan! Jag fick det där för ett år sen typ. Fick astmasprej och hela baletten för att kunna andas. Hoppas du har något annat, snällare...

Baba sa...

Maza: Hoppas hoppas...kan man ju alltid göra.

Sandra: Vad skrattar du åt?