lördag, mars 11, 2006

Vår i långsamt antågande

Gnistrande morgonpromenad med knaster under fötterna. Eller vad ska man kalla det där ljudet, som låter som när man klämmer på en potatismjölförpackning?

Jag vill verkligen ha vår och det vet man ju att det kommer att bli så småningom. Den goda nyheten är att det kommer att bli en äkta barndomsvår med porlande i rännstenen, takdropp och små snödroppar som vågar sig upp på en snöfri fläck.

Om det blir en sådan vår ska jag banne mig leta rätt på min kulpåse!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Då kommer jag med resårband så kan vi hoppa gummi också...

Prinsessmamman sa...

Potatismjöl var helt rätt ord!! Å andra sidan är jag rätt nöjd nu när det smält bort en lagom bit på vägen så man kan köra bil utan problem. Snön får gärna ligga kvar på "rätt" ställen ett tag till. Så härligt när solen skiner som den gör idag. De 22 minusgraderna som var häromdagen kan jag dock vara utan!

Anonym sa...

Jag är gärna med och både spelar kula och "hoppar twist"!

Baba sa...

Och bygger fördämningar i rännstenen. Jag säger också twist, förresten.