torsdag, mars 23, 2006

Baba

När min systerson Busen i princip bara kunde säga mamama och papapa så kunde han också säga bababa. Det var då jag förstod att Baba betydde moster! Egentligen betyder det mormor, tror jag.

Förutom att jag delar namn med Ali Baba finns det en maträtt som heter baba ganoush och en Baba-damm i Ecuador.

Nu uppmärksammade min kompis mig på att det kommer en film som heter "Babas bilar" och på stan hittade jag affischen på bilden. En grupp som heter Baba Blues.

Än så länge är jag åttonde träff när man googlar på "Baba", men vem vet hur det blir om den här baba-trenden får fäste...

4 kommentarer:

Morgondimma sa...

Babas bilar - det låter som din film *S*

Baba sa...

Ja, coolt. Jag åker i Babas bil och spelar Baba blues.

Anonym sa...

Glöm inte höjdhopparen också,..

Baba sa...

Just det! Jag är i fint sällskap :)