fredag, mars 24, 2006

Voffsegull

Nu har Hedgehog in a storm skrivit om hundar ett tag. På senaste tiden har hon börjat bli sugen på en West Highland White terrier, en Westie, som vår lille Voffsegull. Nu blev jag tvungen att scanna in lite bilder. Här är han ganska ny i familjen och har fått lite ont i ena örat:


















Här är han i famnen på mig på min studentdag (obs! 80-tal):




















Min minsta lillasyster har gjort det "mysigt" för honom, med fransgardin, hundchoklad och gosedjur, men jag tycker mest han ser besvärad ut:



















Han blev nästan 15 år och sörjdes som en familjemedlem. Nu skriver jag inget mer för då börjar jag lipa.

9 kommentarer:

Morgondimma sa...

Inte "som en" familjemedlem, Klart han var en i familjen!!

Anonym sa...

Håller med föregående "talare". Självklar var han en kär familjemedlem!
Det gör så otroligt ont när någon går bort. Har fortfarande ett fotoalbum jag inte öppnar, trots det gått 10 år, men där är massor med foto på två av mina kattälsklingar, som inte finns längre!

Baba sa...

Förlåt! Självklart menar jag en i familjen.

Jag kan titta på bilder av vår lille gubbe och minnas det roliga och speciella. Han har varit borta i 8 år nu.

Anonym sa...

Han är inte alls besvärad på sista bilden, han har ju Nalle PHUA hos sig...

Anonym sa...

åh, underbar är han!!! det är fem-sex år sen vi hade vovve, och jag har fortfarande foton på honom i min filofax och på kylskåpet - han hör till liksom...

Baba sa...

Just det, Soffi! Men Nalle Phua sitter ju på taket.

Du ångrar dig inte om du skaffar en Westie, Sara!

Anonym sa...

Jag ska säga dig att han kröp in i buren just för att jag dekorerad den så fint! Du vet ju själv hur viktigt det är med "rätt" inredning,..;)

Anonym sa...

Underbar!
Men jag fick ju sitta här och minnas min egen hund som blev 15 år. Jag fick honom när jag var 11år. Familjemedlem, javisst!

Baba sa...

Okej, Evaj, if you say so...

En liten tant: 15 år är en lång tid att ha en familjemedlem, som sedan inte finns mer.