torsdag, mars 02, 2006

Betraktelser före operation

En del människor tycker det är jätteäckligt när man pratar om skador på ögon, att peta i ögat eller att dissekera koögon på biologilektionerna.

Jag tycker inte att det är jättejätteäckligt, men direkt mysigt är det ju inte heller. Jag minns hur svårt jag hade att lära mig sätta in och ta ur linser, när jag började med det.

Och idag ska jag ändå underkasta mig den osköna behandling som laseroperation utgör. Det är väl ungefär som med tandläkaren. Jag står ut med det för att jag vet att det blir bättre när jag kommit igenom det.

Jag kommer snart att blogga aktivt igen. Tills dess får ni ha det så bra (som det går i denna snöiga värld - en decimeter på en timme söder om Stockholm)! Vi ses...hihi.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, HU! Lycka till :-)

Morgondimma sa...

Lycka till!! Klart vi ses, eller vi ses klart *S*

Anonym sa...

Hoppas verkligen att det gick bra! Tina kanske kan ha lite högläsning för dej, sälänge du inte kan läsa på datorn eller sms?!

Anonym sa...

Oj, räkade visst bli anonym...

Anonym sa...

råkade

Prinsessmamman sa...

Det där med att peta i ögon har jag alltid haft svårt för. Inte att peta i mina egna ögon men att se andra göra det, tex mascarareklam på tv... det får mig att gnugga hårt i mina egna. När vi sminkade varandra när vi var mindre fick jag alltid fixa mascaran själv. Klarade inte att låta nån annan vara så nära ögat och riskera att peta i det...

Hoppas det blir bra denna gången! Lycka till!

(och soffi! Du verkar ha lika flinka fingrar som jag... som alltid skriver osm och coh i mail...) =)

Anonym sa...

Det blir bra!Ingen resonerar så förnuftigt som du!

Baba sa...

Tack alla! Det är över nu!